1. Miina Vilo
Kolmas vaatus
2023. Linoollõige paberil. 58 × 46 (koos raamiga) / A3 (pildiosa suurus)
Alghind: 1
Jalgadega liblikas? Või siis liblikaks muutunud naine? Tänavu möödub sada aastat esimese sürrealismimanifesti sünnist, mistõttu on paslik ka seekordne oksjon avada unenäolise pildiga, mille puhul ei saa olla kindel ei selles, mida täpselt kujutatud on, ega ka selles, kas vaataja päriselt ärkvel on.
Miina Vilo (s 1995) on julge lähenemisega noor eesti kunstnik, kes loob sümbolistlikke ja väikese naivismivimkaga sürrealistlikke kunstiteoseid. 2021. aastal astus õppima Kõrgema Kunstikooli Pallas maaliosakonda. Samal aastal alustas ka näitusetegevust.
2. Natalia Kondratenko
Untitled
2023. Digifoto. 90 × 90
Alghind: 20
Kuigi tegu on kunstniku autoportreega, on kujutatus kesksel kohal siiski teoses sisalduv atmosfäär. Efektne poos, soojad toonid ja kummastavad aksessuaarid. Tegu on ühe hilise õhtuga ühes nimetus köögis, kus me kõik kunagi viibinud oleme. Vestlus jäi meelde igaveseks. Teos osales viimasel Tartu kunsti aastanäitusel ja oli üks žürii lemmikuid.
Natalia Kondratenko (s 1989) on sündinud Venemaal, kuid elab ja töötab Tallinnas. Ta õppis Moskvas Rodtšenko kunstikoolis videokunsti ja Mossoveti polütehnilises kõrgkoolis fotograafiat. Kunstnikuna tegutseb 2017. aastast.
3. Maria Evestus
Mäger
2024. Akrüül, kollaaž, lakid lõuendil. 70 × 90
Alghind: 20
Kevadisel õhtupoolikul hakkab päike vaikselt loojuma. Rütmiliselt kauguse poole valendavas kaasikus on ninad välja pistnud esimesed eredavärvilised tulbid. Metsa elama asunud mäger on teel värskelt valminud koju ja nuusutab ettevaatlikult ilu, mida veel paar päeva varem poleks osanud oodatagi. “Elu on ikka kuradima ilus!” mõtleb ta ja tuterdab edasi.
Maria Evestus (s 1986) õppis maali Tartu Kõrgemas Kunstikoolis. Kasutab loomingus ohtralt kollaaži ning sageli on teoste teemad seotud muinasjuttudega.
4. Tea Lemberpuu
T. Zen Suur
2023. Akrüül, õli, tikkimine, postkaardid ja lõng lõuendil. 90 × 90
Alghind: 44
Teos viitab Nõukogude ajale Eestis ja tsensuurile laiemalt. Maalis on kasutatud lapsena kogutud postkaarte ja ajakirja Nõukogude Naine väljalõiget. Akt ja seksuaalsus olid poole sajandi jooksul põlu all ning osati ka täielikult keelatud. Samas näitab kujutatud isiku peas sõrme vibutav käsi, et peamiseks tsensoriks oleme me alati ise.
Tea Lemberpuu (s 1980) lõpetas 2023. aastal Eesti Kunstiakadeemia maaliosakonna ja sai lõputöö eest EKA noore kunstniku preemia. Lemberpuu isikunäitused on toimunud Betti Alveri Muuseumis (2016), Promenaadiviies (2020) ja Tallinna Lennujaamas (2021). Mai lõpus avab ta näituse Kunstimaja väikeses saalis.
5. Toomas Kuusing
Tere Kevad
2023. Linoollõige paberil. 45 × 55 / 65 × 75 (koos raamiga)
Alghind: 100
Kuusingu meisterlikku tehnilist lähenemist efektselt esile tõstvad erinevad viirutused ja linoolilõikamistehnikad moodustavad stseeni, kus trompetitega seltskond tervitab kevade saabumist. Kuigi esmapilgul näib tegevuses osalevat suurem sõpruskond, selgub lähemal vaatlusel, et kaks härrasmeest on pildil kollaažilikult korduma pandud. Teos kuulub sarja “Harilikud Maailmad” ning kannab tõmmisenumbrit 13/100.
Toomas Kuusing (s 1976) on õppinud Pärnus Academia Gratas ja Eesti Kunstiakadeemias. Tema vahest suurimaks mõjutajaks on olnud esmakordne kokkupuude Peeter Alliku graafiliste lehtedega, mille järel ta otsustas ka ise kätt proovida. Nüüdseks on ta nii tõeline linoollõike meister kui ka tunnustatud maalija. Tema teosed on täis läbi kõverpeegli nähtud elu ning fellinilikult absurdseid situatsioone.
6. Anne Rudanovski
untitled x
2024. Geomeetriline reljeef. 47 × 72
Alghind: 125
Piktograafilise märgikeelena reastatud geomeetrilised objektid baseeruvad võttestikul, mis ulatub ajaloos tagasi pea paberi leiutamise aegadesse. Kõik toimuv on võimalik tänu taimsele-inimtekkelisele materjalile, mis oma kiulise struktuuri tõttu teeb võimalikuks voltimise ja painutamise ning hoiab ka lõplikku vormi.
Anne Rudanovski (s 1964) on skulptor ja kunstiõppejõud, kes on hariduse omandanud Eesti Kunstiakadeemias (1984–1990). Ta on professor Kõrgema Kunstikooli Pallas skulptuuriosakonnas. Paberimuuseumi ja Eesti Origami Keskuse SATORI asutaja.
7. Marija Lopatkina
Harmony in Chaos
2023. Õli papil. 50 × 60 × 0,5 / 63 × 53 (koos raamiga)
Alghind: 150
Lopatkina maalide stiil köidab tähelepanu nurgelisust rõhutavate alasti või poolalasti naistega, kes on asetatud tühja, enamasti valgesse ruumi, mida täidavad eredavärvilised geomeetrilised pinnad. Samas omavad kõik pinnad ja kujundid värvivarjundeid ega pole kordagi “otse tuubist lõuendile lastud”. Naise pingestatud pilk kõneleb otsusekindlusest ja soovist säilitada tasakaal abstraktsete vormide ja erksate värvide kaootilises korralduses.
Marija Lopatkina (s 2002) õpib Kõrgemas Kunstikoolis Pallas.
8. Kalli Kalde
Kaotatud territoorium II
2021. Linoollõige paberil 1/1. 29 × 22 / 44 × 37 (koos raamiga)
Alghind: 160
Graafilisel lehel on kombineeritud maakaardi suurendus ja Kalde loomingus viimasel ajal sagedasti kasutatud skulptuurne või maskilik näomotiiv. Pea ja selle omanik (kas tegu on mõne varasema kunstiteosega?) pole aga asetatud kaardile, vaid tühjale sinakashallile pinnale. Pilku varjav must riba rõhutab isiku ja ruumi eraldatust veelgi. Teos kannab tõmmisenumbrit 1/1.
Kalli Kalde (s 1967) on õppinud Tartu Kunstikoolis ja Tallinna Pedagoogilises Instituudis. On õpetanud nii Tartu Kunstikoolis kui Tartu Kõrgemas Kunstikoolis. Graafika kõrval tegeleb aktiivselt ka maaliga ning on illustreerinud erinevaid raamatuid.
9. Talia
Through the Jungle V/V
2022. Akrüül lõuendil. 65 × 80
Alghind: 250
Talia teosed on alati rõõmsameelsed, värviküllased ja nauditavalt dekoratiivsed. Puhastele toonidele annavad lisavunki erinevad tekstuurid. Kunstnik lisab: “Vahel satun mõtete džunglisse ja tundub, et sealt pääsu enam polegi. Hetk möödub ja kaosest saab kord ning rahu ja tasakaal taastuvad.”
Talia (s 1989) on lõpetanud Kõrgema Kunstikooli Pallas maaliosakonna. Tal on praeguseks toimunud mitmeid isiku- ja ühisnäituseid, kus ta on maalide kõrval näidanud ka installatsioone, ning on osalenud edukalt erinevatel oksjonitel.
10. Vahram Muradyan
Untitled (Confused Banana), 1/55
2023. Pigmenttrükk puuvillasele paberile. 30 × 30 / 52 × 52 (koos raamiga)
Alghind: 270
Põhjuseks, miks Muradyan on illustraator, kellelt tellitakse enim ajakirjanduslikku illustratsiooni väljastpoolt Eestit, on tema mõnusa kiiksuga huumorisoon, mis leiab igale teemale teravalt visuaalse väljenduse. Antud juhul on ta võtnud lihtsa ja kergelt humoorika kujundi: banaan on ennast ussina puntrasse keeranud. Siin vist ei saa banaani kõveruse mõõtmisest enam juttu olla. Teos kannab tõmmisenumbrit 1/55.
Vahram Muradyan (s 1983) on Armeeniast pärit Tartus elav illustraator ja graafik. Ta on teinud illustratsioone nii paljudele juhtivatele väljaannetele maailmas (Financial Times, The New York Times, The Washington Post, Wired) kui ka Eesti kultuuriajakirjandusele (Sirp, Müürileht). Tartu Kaubamaja katusel asub Muradyani ja Sveta Bogomolova hiiglaslik maaling „Linnamets”, mis on nähtav ainult õhust.
11. Krista Sokolova
Valgusküllane
2023. Akvarell ja guašš paberil. 41.5 × 59 / 60 × 76 (koos raamiga)
Alghind: 290
Suhteliselt suuremõõtmeline akvarell kujutab suviselt valgusküllast elutuba. Akende taga on lopsakas rohelus, mis jätkub osaliselt ka toataimedena. See tuba võib asuda kusagil Karlovas või Tähtveres, aga võib-olla hoopis palju vahemerelisemas kliimas. Objektide mõnus moonutus viib mõtted enam kui sajand tagasi Prantsusmaal tegutsenud kunstiuuendajatele.
Krista Sokolova (s 1980) on õppinud maali nii Tartu Kõrgemas Kunstikoolis kui Eesti Kunstiakadeemias. Enamasti on tema värvikirevatel maalidel kujutatud loodus ja selle saadused.
12. Brita Maripuu
Käbi ja känd
2023. Süsi lõuendil. 90 × 120
Alghind: 400
Teos autori isikunäituselt “Sipelgapesa”, mis toimus 2023. a sügisel Tartus Jakobi Galeriis. Näitusel süvenes kunstnik oma peresuhete erinevatesse etappidesse, alates lapsepõlvemälestustest ja kasvamise keerukusest kuni pesast lahkumise ja oma kodu loomise magusmõrkjate hetkedeni. Samas on tema looming piisavalt abstraktne, et lugusid saaks rääkida meie kõigi kohta.
Brita Maripuu (s 1992) on lõpetanud Kõrgema Kunstikooli Pallas maaliosakonna 2021. a ning täiendanud ennast Erasmuse programmi raames Portugalis ja Ungaris. Ta uurib oma teostes monokroomset maailma.
13. Heikki Leis
Riistvara
2023. Pliiats paberil. 2 korda 15 × 21 / 28 × 23 (koos raamiga)
Alghind: 400
Teos koosneb kahest pliiatsijoonistusest, mis on tehtud Merilin Mandeli raamatu “Jess, inimesed!” tarbeks. Ühel joonistusele kujutatakse mehe ja teisel naise väliste suguelundite variatsioone Leisile omases obsessiivselt hüperrealistlikus laadis. Võimalusi, kuhu ja mida märkima selline teos üles panna, on rohkelt.
Heikki Leis (s 1973) on lõpetanud Tartu Kunstikooli ning tegutseb alates aastast 2000 vabakutselise kunstnikuna. Ta on peamiselt tuntud oma hüperrealistlike joonistustega, kuid on ka avaldanud kaks autori fotosid koondavat raamatut. 2019. aastal tunnustati teda Ado Vabbe preemiaga. Just lõppes tema isikunäitus “Elu alles ees” Tartu Kunstimajas.
14. Erik Teemägi
2B or not 2B
2022. Skulptuur. 30 × 29 × 21
Alghind: 400
Teose pealkirjaks on sõnamäng: ühtepidi on see Hamleti monoloogi algusrida “Olla või mitte olla?” teisalt aga tähistab 2B hariliku pliiatsi pehmust. Skulptuuris on pliiatsist järel vaid könt, mis küll aktiivselt (ja äärmiselt efektselt!) oma tööd jätkab, kuid mis õige peatselt langeb kindlasti kategooriasse “mitte olla”.
Erik Teemägi (s 1971) on lõpetanud 1994. aastal Eesti Kunstiakadeemia skulptorina. Kuigi ta on pikalt töötanud eelkõige disainerina, on ta just viimastel Tartu kunsti aastanäitustel osalenud väga vaimukate teostega, mis leiavad käsitletavale teemale alati huvitava lähenemise.
15. Jüri Kask
Ocy ja Docy kitsas tee
1997. Õlimarker papil. 50 × 70
Alghind: 400
Selle teose uus omanik saab endale kohe kaks Jüri Kase teost, sest tagumisel küljel on veel teinegi sarnane kompositsioon. Minimaalsete värvide ja lihtsate geomeetrilistel kujunditel põhinevate kogumitena on kunstnik loonud mõnusalt poolabstraktse teose, millest erinevaid nüansse võib pikalt otsima jääda ning mis esindab Eesti maalikunsti klassiku 1990. aastate loominguperioodi käekirja.
Jüri Kask (s 1949) on maalikunstnik, graafik ja skulptor. Ta on õppinud Tartu Kunstikoolis kunstilist kujundamist ja Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis maalikunsti. Aastatel 2001–2019 töötas Tartu Ülikooli maaliosakonna joonistamise, maalimise ja kompositsiooni õppejõuna. Näitustel osalenud alates 1970. aastast.
16. Maarit Mälgi
Üks on punane
2024. Madalkuumuskeraamika. 52 × 45 × 35
Alghind: 420
Teose pealkiri ütleb tegelikult täpselt ära, mis sellel toimub. Lillaka koralliliku kogumi tosinast otsapungast on üks punane, samas kui teised on kollased. Erinevatelt ülejäänutest voolava värviga kaetuist on see korrektselt kaetud. Kuigi on keeruline öelda, mida see skulptuur täpselt kujutab (midagi orgaanilist?), pakub see kahtlemata pelgalt oma kohaloluga alati jutuainet.
Maarit Mälgi (s 1992) on eesti graafik, skulptor ja keraamik. Ta on õppinud Eesti Maaülikoolis loodusteadusi ja Tartu Kõrgemas Kunstikoolis Pallas skulptuuri eriala.
17. Kristel Sergo
Tujukas valgus linnas
2023. Akrüül lõuendil. 71 × 57
Alghind: 425
Tujuka valgusega hetk linnas vahetult pärast päikeseloojangut. Maal kasutab Sergole omast geomeetrilist maalikeelt, millega ta samas kujutab täiesti äratuntavaid stseene. Enamasti on selliste maalide, kus pilt läheb lõuendilt edasi ka raami peal, teemaks linnaruum, mis on näiliselt tuttav ja kodune, kuid mis kihiti asetatud kollaažiliku maneeri tõttu jääb alati ka tsipa unenäoliseks.
Kristel Sergo (s 1987) on õppinud Tallinna Ülikooli kunstide instituudis ning aastatel 2011–2015 Tartu Kõrgema Kunstikooli maalingute osakonnas disaini suunal. Näitustel osalenud alates 2010. aastast.
18. Katariin Mudist
Suudlus
2024. Paberkollaaž. 60 × 90 / 86 × 115 (koos raamiga)
Alghind: 450
Kuigi esmapilgul jääb mulje, et tegu on mingi omapärase graafikatehnikaga, on teos valminud kollaažina: üksteise peale on asetatud värvilised paberid, millesse on lõigatud sobiliku kujuga pilud. Tulemuseks on väga puhas ja omalaadne visuaalne keel. Kunstnik on teosega ära lahendanud ka igipõlise küsimuse, teatades kindlalt: “Alguses oli kana.”
Katariin Mudist (s 1994) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti õppekava. Aastal 2020/21 õppis ta Gentis KASKi ülikoolis, 2018 lõpetas ta Tartu Kõrgema Kunstikooli meedia- ja reklaamidisaini eriala ning täiendas ennast Budapestis Moholy-Nagy nimelises kunsti- ja disainiülikoolis. Katariin tegeleb enamasti skulptuuri, installatsiooni, graafika ning keraamikaga.
19. Kairo
Punane element
2023. Akrüül lõuendil. 80 × 60
Alghind: 500
Kunstniku viimase palavikuperioodi töö, milles on saanud kokku talle omane naivismi põhisümbol maasikas, soosterliku sürrealismi keskne kujund muna ning silma motiiv, mida saab seostada väga paljude erinevate stiilide ja autoritega Luis Buñuelist Jüri Arrakuni. Loomulikult on kõik see kokku meile tuttav Tartu tänavatelt ja Kairo poolt rõõmsavärviliseks maalitud elektrikappidelt.
Kairo (s 1986) on iseõppija, kes peab oma kunstnikutee alguseks 2009. aastat. Paralleelselt lõuendile maalimisega on ta tegutsenud ka tänavatel. Kunstnikuna kasutab ta enese kohta meelsasti terminit naivist, kirjeldamaks loomingu värvikirevust, detailirohkust ja teatavat ükskõiksust anatoomia, ruumi ja muu sellise realistliku kujutamise suhtes.
20. Külli Trummal
Rhapsody in Blue
2023. Õli lõuendil. 60 × 70
Alghind: 500
Kui aastas on kaheteistkümne asemel kolmeteist täiskuud, kutsutakse ühte liigset “siniseks kuuks”. Tegelikult ei ole Kuu kunagi päris sinine ja esineb seda harva. Sinine värv aga on niivõrd salapärane! See on pannud unistama ja otsima ning inspireerinud maalijaid ja muusikuid. Mis tänapäeval veelgi olulisem: sinine on ka rahu värv.
Külli Trummal (s 1954) on Tartu Ülikooli filoloogiaõpingute kõrvalt õppinud Kaljo Põllu ja Andrus Kasemaa käe all Kunstikabinetis. Aastatel 2004–2012 õppinud Heldur Viirese juhendamisel Konrad Mägi Ateljees. Praeguseks kuulub Konrad Mägi Ateljee Seltsi juhatusse.
21. Von Bomb
Purkisittuja
2024. Stencil lõuendil. 100 × 70
Alghind: 600
Lisaks Von Bombile on sellel lõuendil popkunstilike võtete abil kohal Rodin, Warhol, Toomik, Heldur Paulson ja avalik arvamus. Tegu on tänavakunsti lähenemist kasutavale autorile omase järjekordse terava kommentaariga, mille sihtmärgiks on seekord kunsti mõistmise või pelgalt selle äratundmise küsimus.
Von Bomb (s 1981) on stencil-tehnikat kasutav tänavakunstnik, kes on muuhulgas õppinud Tartu Ülikoolis filosoofiat ja kultuuriteadusi. Tema 2015. aastal loodud teos „Ülemiste tüdruk” oma 1780 ruutmeetriga on Baltimaade suurim seinamaal.
22. Martti Ruus
Kopratamm
2023. Õli lõuendil. 60 × 80
Alghind: 600
Ruus kasutab oma maastike puhul alati äratuntavat värvikirevat tehnikat, milles impressioon moodustub tillukestest värvilaikudest ja laiadest suhteliselt ühtlastest värvipindadest, mida küll antud teosel näeb puude vahelt vaid vilksamisi. Eestimaa loodus pole veel kunagi niivõrd tooniküllane olnud.
Martti Ruus (s 1968) on õppinud Eesti Kunstiakadeemias arhitektuuri ja sisekujundust. Maalikunstiga hakkas ta lähemalt tegelema 2011. aastal Konrad Mägi Ateljees. Ta loomingus on domineerinud maastikud, kuid need on üha enam liikunud abstraktsiooni suunas. Lisaks kunstitegevusele organiseerib Ruus erinevaid näituseid.
23. Kiwa
Das Kapital
2012. Joonistus lõuendil. 81 × 100
Alghind: 600
Karl Marxi “Kapitalile” omistatav lause pärineb raamatu esmatrükist ning on hilisematest kordustrükkidest kõrvale jäetud. Kuigi Engels viis lõpule raamatu teise ja kolmanda köite toimetamise, pole tema vaated televisioonile teada.
Kiwa (s 1975) on õppinud Tartu Kunstikoolis ja Eesti Kunstiakadeemias skulptuuri. Ta on interdistsiplinaarne kunstnik ja helilooja, kelle looming on alati käinud erinevatel äärealadel. Alates 2014. a kureerib ta kirjastusplatvormi ;paranoia. Aastatel 2017–2019 oli ta üks riikliku kunstnikupalga saajaid.
24. Ove Maidla
Sügise värelus
2021. Linoollõige paberil. 62 × 70 / 81 × 88 (koos raamiga)
Alghind: 680
Bareniga Jaapani stiilis trükitud pilt kujutab Maidlale iseloomulikus ja aeganõudvas stiilis näiliselt juhuslikku võsa. Samas tõmbab just teose detailsus vaatajat üha enam sisse, kuni hetkeni, mil lehed tuule käes vaikselt liikuma hakkavad ning päikesekiired nende peal värelevad. Teos kannab tõmmisenumbrit 2/10.
Ove Maidla (s 1959) on fotograaf ja muusik, kes tegutseb fotograafia ja graafika piirimail. Ta on liikunud broomõli ja fotogravüüri tehnikatelt suureformaadiliste linoollõigete juurde.
25. Danel Ülper
Läbi saju
2023. Õli lõuendil. 60 × 70
Alghind: 700
Teosel on kujutatud väga suure üldistusega vaadet Tartust Narva mäelt vesisel suvepäeval. Tinaraske taevas hakkab vaikselt kauguses sinetava Toome kohalt heledamaks minema, linn on juulikuiselt vaikne. Vihm on soe.
Danel Ülper (s 1998) on õppinud Tartu Lastekunstikoolis ja Kõrgemas Kunstikoolis Pallas. Ta kunst on enamasti inspireeritud aegadetagustest pintslitõmmetest ning maalides valitseb väga selgesti tajutav rahu.
26. Riina Varol
Love4Tennis
2020/2022. Lamineeritud foto mustal PVC plaadil. 80 × 60
Alghind: 720
Kuulub mustvalgesse aktiseeriasse R’ÕHK, milles autor interpreteerib füüsilisi pingeaistinguid, moonutusi ja jäljendeid läbi zen-pohuismi prisma, et vabastada nähtamatud niidid ja sidemed, mis praegust hetke ei teeni.
Riina Varol (s 1979) on õppinud fotograafiat Kõrgemas Kunstikoolis Pallas ja Napoli Kaunite Kunstide Akadeemias. Ta on küll peamiselt tuntud moe- ja portreefoto valdkonnas, kuid teeb sageli ka kollaažilikke teoseid.
27. Eero Ijavoinen
Potjomkini küla
2022. Õli lõuendil. 125 × 125
Alghind: 750
Maalil vaatavad tõtt kaks figuuri või nende fassaadi, mis tõenäoliselt pole kumbki päris inimesed. Võib-olla pole praeguseks hetkeks päris inimesi üldse enam olemas ja me kõik oleme vaid fassaadid, mis on mõeldud jätma muljet sellest, et miski on kohal, keegi on kodus? Eero oleks ka sellisel juhul üks väheseid mitte-fassaade, kes sulle aeg-ajalt tänaval vastu tuleks ja sõbralikult viipaks.
Eero Ijavoinen (s 1963) on saanud kunstihariduse Tallinna Pedagoogika Instituudis ning on ise õpetanud maali Kõrgemas Kunstikoolis Pallas. Ta oli ka üks festivali „Aeg. Ruum. Liikumine” eestvedajaid. Tema loomingu abstraktsuses tulevad ilmsiks ingerisoome juured.
28. Edgar Tedresaar
Eesti Tom
2024. Pigmenteeritud lõuend, õli. 150 × 93
Alghind: 777
Tedresaare Tom valmis koos Lennartiga Tartu Sõpruse silla kahele tugipiilarile tänavakunstifestivali Stencibility raames 2015. aastal. Vahetult peale valmimist asendati Tomi pea Putini omaga ning lisandus kiri “Onu Vova teeb kõik korda”. Seejärel asendus nägu esmalt rühmituse Anoymous maskiga ning peatselt maalis linn ühe kahest presidendist lõplikult üle. Pole teada, kas Eesti Tomil on laua all jalas nahast püksid.
Edgar Tedresaar (s 1984) on õppinud maali Tartu Kõrgemas Kunstikoolis ja Tartu Ülikoolis. Tahvelmaalide tegemise kõrval on Tedresaar koos rühmitusega Piiritus üks hinnatumaid seinamaalingute teostajaid Eestis.
29. Meiu Münt
Unelaul
2019. Akrüül ja õli lõuendil. 100 × 70
Alghind: 777
Äärmise tundlikusega maalitud pilt, kujutab last unele õõtsutavat ema. Sellest kompositsioonist on Mündil ka varasemaid versioone, kuid need on enamasti tumedamates toonides, mistõttu antud maal on üks helgemaid kunstniku loomingus. Üksikud värvilised pintslitõmbed monokroomsel pildil muudavad terve kompositsiooni eriti nauditavaks.
Meiu Münt (s 1972) on lõpetanud Tartu Ülikooli maaliosakonna. Ta osaleb näitustel alates 1997. aastast. 2014. aastal omistati talle Ado Vabbe preemia ning 2020 ilmus tema loomingut kokkuvõttev raamat „Must ja punane”.
30. Anu Muiste
Vaatleja
2022. Õli lõuendil. 90 × 80
Alghind: 800
Tänavu tähistatakse sürrealismi sajandat aastapäeva ning antud teos, nagu ka kogu kunstniku käekiri, on seekordsel oksjonil kahtlemata kõige nauditavamalt sürrealismimaiguline. Kunstnik on silmitu figuuri kohta lisanud kommentaari: “Vaatleja näeb südamega”.
Anu Muiste (s 1984) on õppinud Tallinna Ülikooli psühholoogia instituudis ning tal on sotsiaalteaduse magistrikraad. Tema uurimisvaldkonda kuuluvad inimese ja ühiskonna vahelised suhted ning psühholoogia. Peamiselt töötab ta maali-, heli- ja videomeediumiga.
31. Enn Põldroos
Kenad inimesed
2023. Digimaaling lõuendil. 95 × 112
Alghind: 850
Põldroos kombineerib oma digimaalingutes kollaažina omaenda varasemat loomingut. Samas on ta juba varem kasutanud tsitaate kunstiajaloost ning muuhulgas leiame unenäolisest kollaažist nii Botticelli Veenuse kui tänavu sajandat sünnipäeva tähistava Soosteri muna. Teos kuulub kaheksaeksemplarisesse tiraaži.
Enn Põldroos (s 1933) lõpetas 1958. aastal Eesti Riikliku Kunstiinstituudi ning teda on sellest ajast järjepidevalt peetud üheks Eesti esimaalijaks. Kuigi tema stiil on aastate jooksul kõvasti muutunud, on selles alati säilinud põldroosilikud, äratuntavad elemendid. Olles täitnud muuhulgas õppejõu, Eesti Kunstnike Liidu esimehe ning poliitiku rolle, on teda maalikunstniku karjääri jooksul pärjatud kõigi olulisemate preemiatega.
32. Timo Kähara
Imagine
2024. Õli lõuendil. 150 × 120
Alghind: 900
Kähara üli-hüperrealistlikud maalid kujutavad alati visuaalselt väga löövaid stseene või isikuid. Kunstnik ise lisab: “Kujuta ette, et ei ole taevast, ei ole põrgut ja kõike muud, mis on mainitud John Lennoni laulus “Imagine”. Sa vaid kujuta ette, mida kõike saab ette kujutada!”
Timo Kähara (s 1981) on õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis meedia- ja reklaamikunsti. Ta on peamiselt tuntud oma hüperrealistlike portreede poolest, milles alati leidub teatav annus huumorit.
33. Siiri Jüris
Kivikuningas
2022. Akrüül lõuendil. 60 × 40
Alghind: 900
Mägine maastik seeriast “as the day fades into midnight hues”, mille keskmes emotsionaalse suhtluse, kuulumise ja kooseksisteerimisega seotud teemadega tegelemine läbi mängu. Jürise maalidel on juba väga pikalt olnud kesksel kohal käed ja puudutus, olgu siis toiminguks kellegi või millegi füüsiline ja emotsionaalne toetamine või ka lihtsalt mäng.
Siiri Jüris (s 1992) on õppinud Tartu Ülikooli maaliosakonnas ja Rootsi Kuninglikus Kunstiakadeemias. Viimasel ajal on ta üles astunud Tartu Kunstimuuseumis, Hobusepea galeriis ja Tartu Kunstimajas ning Galleri Duerr esindas teda Stockholmis Liljevalchsi muuseumis toimunud Market Art Fairil.
34. Alexei Gordin
Maalinäitus
2020. Akrüül lõuendil. Diptühhon 2 × 32 × 50
Alghind: 1000
Kahest peaaegu identsest maalist koosnev teos sedastab kunstniku positsioonilt nähtuna kunstituru toimimisloogikat: Majandus võib tõusta või langeda, kunstnik on ikkagi vaene ja külmetab. Gordin on kõige järjepidevam kunstielu kommenteerija Eesti kunstiväljal ning näeb seda alati läbi kõverpeegli.
Alexei Gordin (s 1989) on õppinud maalikunsti erialal Eesti Kunstiakadeemias (BA, 2011) ja Helsingi Kunstiakadeemias (MA, 2016). Tema loomingut on hinnatud noore maalikunstniku preemiaga (2017) ning ta vaatleb jätkuvalt kunstielu ja selle toimemehhanisme läbi kõverpeegli.
35. Margus Kontus
Kohalolek
2023. Akrüül lõuendil. 100 × 100
Alghind: 1000
Kontuse mustvalged teosed kutsuvad meid alati mingisugusel astraalsel tasandil rändama. Kunstnik ise sõnastab: “Mõnikord ruumis istudes tekib tunne, et oled küll kohal, aga tegelikult on seda ainult sinu keha. Meel rändab kusagil mujal.”
Margus Kontus (s 1987) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti õppekava (MA 2020). Tema loomingut iseloomustab magnetismi mõtestamine läbi kunsti. Kontuse teosed on justkui pisikesed meditatsioonid, mis otsivad seoseid nähtava ja nähtamatu maailma vahel.
36. Maryliis Teinfeldt-Grins
Punane Jõhvi
2021. Tikand. 174 × 134
Alghind: 1000
Teinfeldt-Grinsi tikandid on samaaegselt nii abstraktsed kompositsioonid kui maastikuvaated, kuigi maastikku on kiigatud pilve piirilt otse ülevalt alla. Samas pole ju ilma tekstideta kaart mitte midagi muud kui geomeetriliste kujundite ja joontega abstraktne kooslus. Teos oli väljas viimasel Tartu kunsti aastanäitusel ning kunstniku kolmel isikunäitusel.
Maryliis Teinfeldt-Grins (s 1993) on õppinud tekstiilikunsti Tartu Kõrgemas Kunstikoolis Pallas ja Läti Kunstiakadeemias ning kaasaegset kunsti Eesti Kunstiakadeemias. Ta keskendub oma loomingus maastiku lugemise oskusele ja Kadrina murdele, viljeledes peamiselt tikandit, gobelääni ning kirjutades murdekeelset luulet.
37. Veiko Klemmer
Ülemtoon
2015. Akrülaat puuvillal. 147 × 147
Alghind: 1000
Klemmeri looming jaguneb üldjoontes kaheks: figuraalsed müstikasse langevad kompositsioonid ning abstraktsed, lausa analüütilised maalid. Näitustel ta neid kahte omavahel ei sega ning just nõnda pääseb tema loomingu mõjukus kõige rohkem esile. Teos oli väljas Klemmeri 2015. aasta isikunäitusel “Avamaa” Tartu Kunstimaja suures saalis.
Veiko Klemmer (s 1985) on saanud Tartu Ülikoolis nii maalikunsti bakalaureuse- kui magistrikraadi. Ta on õpetanud maali nii Ülikoolis kui Kõrgemas Kunstikoolis Pallas. Tema varasemad isikunäitused Tartu Kunstimajas toimusid 2012 ja 2015 aastal. 2021. aastal oli Klemmer AkzoNobeli kunstipreemia laureaat.
38. Tiina Tammetalu
Hüvastijätt. Kotkas suudleb Liiliat. I. Pühendatud Ristiema Elje Kuusile
2019. Õli lõuendil. Kuusnurk 52 × 52
Alghind: 1200
Omapärase kujuga teoses tuleb Tammetalu taas oma nn külma abstraktsionistliku laadi juurde, mida ta on aeg-ajalt ikka ja jälle viljelenud. Kuigi maali pealkiri ja pühendus viitavad millelegi väga õrnale, on maalimisstiil ja ka toonide valik väga jõulised.
Tiina Tammetalu (s 1961) lõpetas 1980. aastal Tartu Kunstikooli vaba kunsti ja graafilise disaini erialal, seejärel Eesti Riiklikus Kunstiinstituudi maalikunsti eriala ning täiendas end aastatel 2003–2006 ka Eesti Kunstiakadeemia interdistsiplinaarse kunsti magistriõppes.
39. Kadri Toom
Maa pääl ja maa all
2022. Tsüanotüüpia, siiditrükk ja kõrgtrükk paberil. 62 × 62
Alghind: 1200
Graafiline leht pärineb kunstniku 2022. aasta graafikaseeriast „Maa all ja maa peal”. Seeria idee tõukub Lõuna-Eesti maastikest, kus kerkivad esile kohaspetsiifilised visuaalsed maapinna rütmid ja kihid ning kohtadega seotud aistingud. Toomi teosed on alati talle väga omaseks saanud meisterlikus ja värvilises kujundikeeles.
Kadri Toom (s 1984) on lõpetanud Tartu Kõrgema Kunstikooli maalingute osakonna ning Eesti Kunstiakadeemia graafika magistrantuuri. 2008. aastast on ta õpetanud erinevaid kursuseid Tartu Kõrgemas Kunstikoolis. Eesti Vabagraafikute Ühendus nimetas Toomi 2021. aasta graafikuks ja hiljuti anti talle Eesti Kultuurkapitali kujutava- ja rakenduskunsti sihtkapitali aastapreemia.
40. Regina-Mareta Soonsein
Hüüf
2024. Linoollõige, õli lõuendlil. 100 × 50
Alghind: 1200
Soonseina sensuaalselt võnklevas joontemeres on alati peidus midagi kehalikku. Mõnikord on see abstraktsem, teisal, nagu ka praegusel juhul, konkreetsemalt tajutav. Meisterliku lõiketehnika kõrval on ka tema teoste värvilahendused üha nüansseeritumaks muutunud. Teos kannab tõmmisenumbrit 1/3.
Regina-Mareta Soonsein (s 1991) on õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis. Tema joonel põhinevad toonitud linoollõiked on äärmiselt äratuntava käekirjaga ning see on viinud ka eduka osalemiseni erinevatel oksjonitel. Ta on muuhulgas saanud Eesti Vabagraafikute Ühenduse aasta uue tulija tiitli.
41. Jan Tammik
Karikakrad
2023. Õli lõuendil. 70 × 70 / 88 × 88 (koos raamiga)
Alghind: 1200
Tänavuse oksjonivaliku kõige klassikalisema maalikeelega teos, kuid just sedasorti stiiliga natüürmordid ja maastikud on nende autorile rohkelt austajaid leidnud. Natüürmort peaks viima mõtted elukaduvikule ning antud teosel on see lahendatud lihtsalt, kuid efektselt: vaasis seisvad lilled on asunud poetama oma kroonlehti.
Jan Tammik (s 1970) omandas kunstihariduse Tartu Kunstikoolis. On osalenud paljudel näitustel lisaks Eestile ka Soomes, Rootsis, Saksamaal ja Prantsusmaal. Tema töid on paljudes muuseumide ja erakollektsioonides.
42. Maris Tuuling
Kõik need unistused …
2023. Õli lõuendil. 120 × 100
Alghind: 1200
Tuulingu maalil kujutatud stseen toimuks justkui teatrilaval: tuba markeerib üksik sein, mille aknast avaneb vaade maalitud dekoratsioonidele. Samas hakkab pilti süüvides teatraalne näilisuse illusioon üha unenäolisemaks muutuma. Puust saab maaling, saab muster seinal ning lava alla suunduva trepi astmed on ühest hetkest lihtsalt põrandale maalitud. Unistusedki on ju justkui näitemäng ning mõlema puhul loodame sageli, et need muutuksid tõelisuseks.
Maris Tuuling (s 1968) õppis 1990ndate alguses Konrad Mägi Ateljees kõigi viie Tartu sõpruskonna liikme käe all ning on praegustele õpilastele aeg-ajalt juhendajaks. Osaleb näitustel alates 1991. aastast.
43. Mirjam Hinn
Kõigi roheliste org II
2023. Akrüül lõuendil. 160 × 130
Alghind: 1400
Kui väga sageli on Hinni abstraktsed kompositsioonid ehitatud üles värvipõhistel kontrastidel, põhineb antud maal just rohelise erinevatel varjunditel, millele üksikud heledamad tõmbed aktsenti lisavad. Hinni maalid hiilgavad alati oma täiuslikkuselähedase tehnilise teostusega, mille puhul iga otsus on läbi mõeldud ning erinevate lahenduste ja võtete teostus võrratult meisterlik. Teos osales kunstniku hiljuti lõppenud isikunäitusel Hobusepea galeriis Tallinnas.
Mirjam Hinn (s 1990) on lõpetanud Tartu Kõrgema Kunstikooli (BA) ja Tartu Ülikooli maaliosakonna (MA). Oma loomingus on ta liikunud figuraalkompositsioonidelt üha abstraktsemate teoste suunas. 2019. aastal sai ta AkzoNobeli kunstipreemia.
44. Markus Kasemaa
Trummilööja
2023. Õli lõuendil. 70 × 70
Alghind: 1500
Kuigi Kasemaa pühendus vahepeal peaasjalikult joonistusele, on ta viimasel ajal üha enam aega pühendanud ka lõuendil maalimisele, mille tulemusena valmivad enamasti tumedates pruunides toonides üksikuid või paarikaupa sürreaalseid figuure kujutavad teosed, keda sageli saadavad muusikalised instrumendid. Need tegelased ja stiil on tuntud juba varasemast, kuid just uutele maalidele on lisandunud mingi värske laeng ajatut müstikat.
Markus Kasemaa (s 1972) on õppinud 1990–1991 Tartu Kunstikooli skulptuuriosakonnas ja 1991–1995 Tartu Ülikooli maaliosakonnas. http://kasemaa.ee/markus
45. Alar Tuul
Emajõe Chicago
2024. Õli lõuendil. 150 × 170
Alghind: 1500
Teos kuulub Tuule popkunstilike maalide hulka, kus antud juhul on erinevate elementide ja viidete hulk eriti rikkalik. Alates keskaegsest Jaani kirikust, läbi renessanssiaegsest Firenzest Miami rannale sattunud Taaveti, apokalüptiliste biitlite ja Pac-Manini välja. Kuigi kõigi märkide tausta teab kunstnik, jääb ka maali uuele omanikule piisavalt mõistatamisruumi.
Alar Tuul (s 1982) on lõpetanud Tartu Kõrgema Kunstikooli ning oli viimane Tartu Ülikooli maaliosakonna magistriõppe lõpetaja. Oma loomingus kasutab Tuul bad painting laadis lähenemist ning tööstuslikke värve. Hiljuti on tema loomingusse tehnoloogia kõrvale ilmunud popilikud elemendid.
46. Silver Laadi
Vaikne hetk
2023. Õli lõuendil. 80 × 60
Alghind: 1500
Romantilistes roosakates toonides teos kujutab juhuslikku hetke, mille pildil kujutatud naine on saanud pühendada lugemisele. Kuigi kadreering ei jäta vaatajale erilist konteksti, võib oletada, et tegu on näiteks lõunapausi või loengutevahelise hetkega, mille ta on otsustanud veeta koos raamatuga pargis. Maal oli väljas viimasel Tartu kunsti aastanäitusel ning oli üks publiku lemmikuid.
Silver Laadi (s 1991) on lõpetanud Kõrgema Kunstikooli Pallas maaliosakonna.
47. Imat Suumann
Tartu projekt
2024. Õli lõuendil. 71 × 101
Alghind: 2000
Arhitektuuribüroo Eesti Projekt Tartu osakond sai iseseisvumise järel nimeks Tartu projekt, kuigi nüüdseks on see ettevõte suletud. Sellel maalil kerkib Suumanni jaoks kõige olulisemaks Tartu maamärgiks olevatele Toomkiriku varemetele tüüpiline nõukaaegne hoone, meenutades sedasi Jaani kiriku varemete kõrvale püstitatud hruštšovkat. Mineviku kustutamine siiski ei õnnestunud.
Imat Suumann (s 1964) on õppinud Tartu Ülikooli maaliosakonnas. Suurem osa tema enam kui kolmekümnest isikunäitusest on toimunud Eestis ning peamiselt Tartus. Neist olulisimaks võib pidada 2014. aasta juubelinäitust Tartu Kunstimajas, mille eest pärjati ta ka Tartu Kultuurikandja aunimetusega teose looja kategoorias. Teiste tunnustuste hulgas on talle määratud Ado Vabbe preemia.
48. Mall Nukke
Kaks naist
1993. Värvipliiats, õlipastell, akrüül paberil. 60 × 82
Alghind: 2400
Teos on valminud aasta pärast seda, kui Nukke lõpetas Eesti Kunstiakadeemia, mis toona kandis nime Tallinna Kunstiülikool. Nii joonistusel kujutatud ornamendid kui inimtüübid sisaldavad teatavat juugendlikku stiliseeringut. Samuti peegeldavad teose tegelased oma välimuselt ja olekult dekadentsi nii selle sajanditaguses kui 1990ndate taasiseseisvunud Eesti kontekstis.
Mall Nukke (s 1964) on õppinud Eesti Kunstiakadeemias graafikat, kuid on peamiselt tuntud kollaažimeistri ja maalijana. Viimastel aastatel on ta üha enam tegelenud hüperrealismi ning erinevate pindade ja materjalide kujutamisega.
49. Margit Lõhmus
Ei lase läbi
2023. Õli lõuendil. 180 × 200
Alghind: 2500
Kunstnik seletab: “Maal on maalitud pika aja jooksul. Maalisin üht korduvat motiivi üha uuesti ja uuesti, et tekiks kihilisus. Süvenedes tihnikusse ei näe, kus algab ja lõpeb see korduv motiiv, mis ennast korrates pole oma kordustega kunagi sama.” Tegu on läbi aegade kõige suurema Tartu kunsti oksjonile pakkumisele mineva teosega.
Margit Lõhmus (s 1985) on õppinud nii Tartu Ülikoolis kui Eesti Kunstiakadeemias maalikunsti, kuid on näitusesaalidest tuttav ka oma fotode ja videotega. Tema kogumikku „Sterne: Jutud 2002–2019” saatis üldine tunnustus ning aastatel 2022–2024 on ta üks kirjanikupalga saajaid.
50. Jüri Ojaver
Öökapi joonistusõpik
2024. Installatsioon rauast meisli, raamatu ja öökapiga. 46 × 37 × 84
Alghind: 3400
Poolpõlenud raamat öökapil on leitud ERKI prügikastist 1980ndate aastate keskpaigas. Selle tagaküljel on andmed raamatu kohta ning seda on võimalik sirvida. Voodi kõrvalt öökapilt on seda hea haarata, kui uni juhtub ära minema, tuletamaks endale meelde, et kunsti alustõed kehtivad ka tänapäeval. Avatuna lebavasse köitesse on fallokraatiliselt sisse taotud meisel.
Jüri Ojaver (s 1955) on õppinud Eesti Põllumajanduse Akadeemias (1973–1975). Ta on juhtinud skulptuuriosakonda Eesti Kunstiakadeemias. Ojaver on rühmituse Eesti Energiad liige, kellega toimus neil ka 2021. aasta lõpus näitus Tartu Kunstimuuseumis. Karjääri jooksul on teda tunnustatud väga paljude erinevate preemiatega.