1. Talia
Energiaallikas
2021. Akrüül lõuendil. 150 × 120
Alghind: 1
Intensiivsetes toonides nauditavalt dekoratiivne maastikumaal, mille lopsakatele veetaimedele lisavad meeldiva lisanüansi õrnad tolmukad. Alumise pildipinna mustriga kaetud lahendus tasakaalustab mõnusalt taeva päikesesära.
Talia (s 1989) on Pallase Kõrgema Kunstikooli maaliosakonda lõpetav kunstnik. Tal on praeguseks toimunud mitmeid isiku- ja ühisnäituseid, millel tal on maalide kõrval näidanud ka installatsioone, ning on osalenud edukalt erinevatel oksjonitel.
2. Lilian Sokolova
Liikumised
2019. Akrüül lõuendil. 100 × 81
Alghind: 80
Hoogsate pastelsete tõmmetega pidevas liikumises maal, milles on nauditavat õhulisust. Kindlasti toob see sooja erksust igasse tuppa!
Lilian Sokolova (s 1978) on disainer, kes on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia ning Helsingi Metropolia Rakendusülikooli. Muuhulgas oli ta üks Eesti Rahva Muuseumi näituse „Toolilugu” kuraatoreid.
3. Urmas Viik
Tribaalrebased / 2V
2021. Digitrükk (inkjet). 59 × 89
Alghind: 300
Graafiline leht pärineb 2021. aastal alustatud seeriast koondnimega „Tribaalrebased”, milles antropoloogilised ja eksootilised elemendid alluvad näiliselt monotoonses rütmis arenevatele mikroskoopilistele muundumistele. Kannab numbrit 1/20.
Urmas Viik (s 1961) on lõpetanud Eesti Kunstiülikooli ning peamiselt tuntud graafiku ja raamatuillustraatorina, lisaks kuulub tema loomingusse ka mitmeid installatiivseid töid. Oma loomingu eest on pälvinud mitmeid tunnustusi nagu Kristjan Raua kunstipreemia ja Sadolini kunstipreemia ning diplomeid erinevatelt illustratsiooni-triennaalidelt.
4. Nele Tiidelepp
Kolm peatükki II
2021. 15 joonistust paberil ühises raamis. 100 × 75
Alghind: 100
Kunstnik keskendub kehale, mis eitab enda kehalist olemust ning on vabastatud reeglitest. Abstraktsetel joonistustel võib aimata inimese kehavorme ja tema liikumist, milles musta või punase markeri joon aimab kumerusi. Teos on teine osa kolmesest seeriast ning oli väljas tema isikunäitusel Draakoni galeriis.
Nele Tiidelepp (s 1998) on aastal 2020 lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia installatsiooni ja skulptuuri osakonna. Tema kunstnikupraktika tõukub spontaansetest reaktsioonidest keskkonnale ja (skulptuuri)materjalidele. Tulenevalt teatri ja kirjanduse taustast, esineb tema töödes tihti poeetilisust, kirjanduslikke elemente ja lugude jutustamist. Praegu on tema isikunäitus avatud Tartu Kunstimuuseumis.
5. Edgar Tedresaar
Meditatiivne maastik 2
2014. Pigmenteeritud lõuend. 150 × 100
Alghind: 123
Abstraktne maal väljendab ennast peamiselt värviga, kuid antud juhul on Tedresaar eemaldanud kogu protsessist ühe oma käepikenduse: pintsli. Selle asemel konstrueerib ta värvitud lõuendist maale peaaegu nagu skulptor, tuues seeläbi teostesse sisse väga nauditava sügavuse. Teos oli väljas kunstniku 2014. aasta isikunäitusel Tartu Kunstimuuseumis.
Edgar Tedresaar (s 1984) on õppinud maali Tartu Kõrgemas Kunstikoolis ja Tartu Ülikoolis. Tahvelmaalide tegemise kõrval on Tedresaar koos rühmitusega Piiritus üks hinnatumaid seinamaalingute teostajaid Eestis. Selle aasta mais toimub tal Tartu Kunstimaja suures saalis viimase aja loomingut kokku võttev isikunäitus.
6. Jürgen Vainola
Viimne piisk
2021. Fototrükk. 50 × 40
Alghind: 150
Tööga soovib Vainola edasi anda tunnet, mida oleme kõik kogenud: karikasse on langenud viimane piisk. „Kui olen enda muresid ja negatiivseid emotsioone pidanud tagasi hoidma ning põlen viimase piisa peale täielikult läbi, proovides end seejuures vaos hoida ning jätta muljet, et „kõik on hästi”.”
Jürgen Vainola (s 2000) õpib fotograafiat Kõrgemas Kunstikoolis Pallas, kuid on aktiivselt pildistanud juba pikemat aega.
7. Andres Sütevaka
Hispaania vaagen 1/20
2020. Keraamika. ⌀ 38
Alghind: 190
Eredates lõunamaistes värvides vaagen sobib nii lauale tooniandvaks nõuks kui seina peale kunstiteoseks (taga erinevaid asendeid võimaldav kinnitus). Sütevaka on suutnud toonivalikusse püüda Barcelona lõunamaise päikese ja suvise lämbuse.
Andres Sütevaka (s 1971) on lõpetanud Academia Grata ja Tartu Kõrgema Kunstikooli. Kuigi ta on peamiselt tegelenud maaliga, teeb ta praegu Barcelonas edukat karjääri keraamikuna. Kunstnikunime Sütevaka andis talle Heldur Viires.
8. Toomas Kuusing
Põrgukabo` / Põrgupiigad
2021. Linoollõige paberil. 45 × 34
Alghind: 200
Kalevipoeg sõnas: „Neitsikesed, noorukesed, linapääsed linnukesed! Ehtige enda riide’esse, pange punapaeladesse, sinisisse siidilisse, kullatoime kuubedesse; külap viin teid kosjateele, saadan saaja radadele. Põlesivad poiste silmad teie ehte ilu peale, teie palge puna peale, külap tuleb kosilane, külapoissi pettelikku teie siidi-ehte peale, kullatoime kuue peale, tuleb palge puna peale, sõlgisrinna paisu peale.”
Toomas Kuusing (s 1976) on õppinud Pärnus Academia Gratas ja Eesti Kunstiakadeemias. Tema vahest suurimaks mõjutajaks on olnud esmakordne kokkupuude Peeter Alliku graafiliste lehtedega, mille järel ta otsustas ka ise kätt proovida. Nüüdseks on ta nii tõeline linoollõike meister, kui ka tunnustatud maalija. Tema teosed on täis läbi kõverpeegli nähtud elu ning fellinilikult absurdseid situatsioone.
9. Martti Ruus
Lume jume
2021. Õli papile kinnitatud lõuendil. 40 × 50
Alghind: 200
Pastelsete, kerge pastoossusega pildipinnale kantud värvide sujuvates tooniüleminekutes kajastub eestimaise selge talveilma kargus, mida veelgi rõhutavad vasakul mustav puudesalu ning esiplaanil läbi lume turritava kraaviääre pintslisabaga kriibitud kõrrepõllu hilissügisene värvimäng.
Martti Ruus (s 1968) on õppinud Eesti Kunstiakadeemias arhitektuuri ja sisekujundust. Maalikunstiga hakkas ta lähemalt tegelema 2011. aastal Konrad Mägi Ateljees. Ta loomingus on domineerinud maastikud, kuid need on liikunud üha enam abstraktsiooni suunas. Ruus oli ka 2019. aasta Tartu kunsti aastanäituse kujundaja.
10. Marina Nerro
Figura 2
2017. Carrara marmor statuario. 36 × 9 × 9
Alghind: 200
Kunstnik sai inspiratsiooni Alberto Giacometti näitusel nähtud väljavenitatud figuuridest. Kuigi sarnaselt legendaarse autoriga on ka Nerro figuuri selg kindlameelselt sirge, on Nerro vormikäsitlus voolujoonelisem ja siledama lõppviimistlusega kui eeskujul. Marmorist skulptuur on iga kirjutuslaua tõeline ehe.
Marina Nerro (s 1980) on õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis skulptuuri, Eesti Kunstiakadeemias konserveerimist ning on täiendanud ennast nii Itaalias kui Tšehhimaal.
11. Krista Sokolova
Mälestuste uks
2011. Õli lõuendil. 50 × 61
Alghind: 200
Klassikalises maalikeeles töö, millele samas pole sugugi lihtne eesti kunstis paarilist leida. Osad elemendid meenutavad oma pinnalisusega Tartu Karlova maalijaid, kuid tonaalsus on kõvasti kärtsum ning kogu kompositsioon väga sürreaalne. Pindade vaheldus jätab napis miljöös siiski piisavalt avastamis- ja naudingurõõmu.
Krista Sokolova (s 1980) on õppinud maali nii Tartu Kõrgemas Kunstikoolis kui Eesti Kunstiakadeemias.
12. Rein Tääker
Peale vihma
2011. Digiprint, assamblaaž. 68 × 77
Alghind: 250
Kui 2010. aastal kadus käibelt Eesti kroon ning paberrahad hävitati ja mündid sulatati üles, õnnestus autoril neist natukene päästa ja valmis kahekümnest kolmnurgast koosnev seeria. Teosed olid eksponeeritud rändnäitusel „Raha hääl”. Räägitakse, et vikerkaare lõpus on rahapott, kuid antud juhul on taevalook ise unelmate rikkuse sätendavaks sümboliks.
Rein Tääker (s 1966) on õppinud joonistamist ja joonestamist Tallinna Pedagoogikaülikoolis. Tegelenud peamiselt graafilise disaini ja sisekujundusega. Peamiselt on tema näitused toimunud Pärnus.
13. Peeter Krosmann
Argipäev terrassil
2021. Õli lõuendil. 60 × 90
Alghind: 250
Viimaste aastate jooksul on Krosmann isuäratava detailsusega hakanud jäädvustama enda saavutusi toidugurmaanluse alal. Kaunase varjulisel Žaliakalnise künka nõlval asuval terrassil pakub ta head ja paremat kõigile külalistele, kuid maalide kaudu on nauditavast igapäeva-hedonismist võimalik osa saada ka ükskõik millises Eesti elutoas.
Peeter Krosmann (s 1971) on õppinud Konrad Mägi Ateljees, Tartu Ülikooli maaliosakonnas ja Läti Kunstiakadeemias. Enda sõnutsi on tema värvide nägemise oskus pärit Kaja Kärnerilt ja Heldur Viireselt. Ta on õpetanud Tartu Kunstikoolis, Tartu Rahvaülikoolis ja Mägi Ateljees. Viimased kaks aastat elab ja töötab Kaunases ning mullu toimus tal isikunäitus Tartu Kunstimaja väikeses saalis.
14. Eva Elise Oll
Sisekliima
2021. Segatehnika lõuendil. 80 × 60
Alghind: 300
Oll kirjeldab oma ekspressiivse ja selgelt iroonilise teose peategelast: “Tema ongi ülim introvert, kelle mõtted ja emotsioonid ei välju iialgi kehapiiridest, kus need end salalikult organite usina töö varjus peidavad.” Mingil määral kirjeldab see ju enamikku tänapäeva inimesi, kelle jaoks must ristkülik on küll peamiselt sõrmede vahel.
Eva Elise Oll (s 1988) on õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis maali ja Tartu Ülikoolis kunstiajalugu. Tema tihedalt täismaalitud lõuendid sisaldavad tihti moonutatud perspektiivi ja modernistlikke elemente. Sageli lisab ta maalidele kollaažielementi. Aprillis toimub tal koos Ingmar Roometsaga ühisnäitus Tartu Kunstimaja väikeses saalis.
15. Lilli-Krõõt Repnau
Aednik
2021. Ofort paberil. Plaat 33 × 33, leht 42 × 53
Alghind: 300
Teos on mõtteline jätk eelmisel Tartu Kunstioksjonil osalenud lehele „Tüdruk nutitelefoni valguses”. See tegeleb inimese ja keskkonna vaheliste suhete ning nende vastasmõjudega. Motiiv pärineb 2020. aasta suvest ning pildil on kujutatud noort aednikku koos oma tomatitaimedega. Seda kõike täidab vaikne mõtisklus.
Lilli-Krõõt Repnau (s 1982) on õppinud Eesti Kunstiakadeemias graafikat ja animatsiooni. Viimastel aastatel on ta üha enam silma paistnud ka erinevate graafikanäituste kuraatorina.
16. Maris Tammer
In-Between
2022. Akrüül lõuendil. 88 × 88
Alghind: 300
Teose pastelsetes toonides värviüleminekute harmooniasse raksatab järsult sisse musta pintslitõmmet meenutav kujund. Oma intensiivsuses on see esmapilgul küll ülimalt domineeriv, kuid just algne sujuv taust suudab maali rahustada kosmiliseks zen’iks.
Maris Tammer (s 1994) on lõpetanud Kõrgema Kunstikooli Pallas. Tema maalid on nii joonelt kui värvikasutuselt väga illustratsioonilikud, viimasel ajal on argielustseenidele lisandunud abstraktsed kompositsioonid.
17. Enn Põldroos
Sõrm suust
2021. Digimaaling prinditud lõuendile. 70 × 55
Alghind: 320
Põldroos on üks Eesti pikemaajalisi digikunsti ja -maali eestvedajaid. Esimesed teosed pärinevad juba selle aastatuhande esimesest kümnendist ning viimasel ajal on ta üha enam selliste teostega esinenud. Vägagi flirtiva teose puhul on tegemist uue versiooniga 1994. aasta samanimelisest maalist. Maali taga on kunstniku sertifikaat.
Enn Põldroos (s 1933) lõpetas 1958. aastal Eesti Riikliku Kunstiinstituudi ning teda on alates sellest ajast peetud järjepidevalt üheks Eesti esimaalijaks. Kuigi tema stiil on aastate jooksul kõvasti muutunud, on selles alati säilinud põldroosilikud, äratuntavad elemendid. Olles täitnud muuhulgas õppejõu, Eesti Kunstnike Liidu esimehe ning poliitiku rolle, on teda maalikunstniku karjääri jooksul pärjatud kõigi olulisemate preemiatega. Teos oli üleval viimasel Tartu kunsti aastanäitusel.
18. Stina Leek
Juhtmenuss
2021/22. Akrüül ja spreivärv lõuendil. 90 × 90 × 4
Alghind: 333
Meemilikul teosel on kujutatud täpselt seda, mida pealkiri väidab, kuigi juhete maailmas on tegu puht-tehnilise aktiga. Samas on see autori sõnutsi „igapäevaelu porno”, sest juhtmete ja ühenduste küsimused on tehnologiseeruvas maailmas üha argisemad asjad. Teos on alustatud 2021. a suvel Ajuokse avangaaris ja lõpetatud 2022 Ajuokse keldripoes.
Stina Leek (s 1992) on õppinud Kõrgemas Kunstikoolis Pallas ning on praegu seal õpetajaks. Leek seisab ka kunstnikerühmituse Ajuokse taga, mille tegevuse eest sai ta Tartu kultuurikandja preemia. Samuti on ta üks siiditrükistuudio Mäshroom eestvedajatest.
19. Teele Ülesoo
See polnudki koosinus
2022. Õli, süsi ja pastell lõuendil. 120 × 80
Alghind: 350
Abstraktse ja äärmiselt kihilise maali pealkiri viitab geomeetriale ning teose keskel turritab vabakäeliste vormide keskel tõepoolest helesinine poolläbipaistev teravnurk. Samas teatab kunstnik oma kaaskirjas, et ta otsib ikka veel oma elus 90-kraadist nurka. On selle leidmine kesk elu mitmekesisust aga oluline?
Teele Ülesoo (s 1990) on õppinud Kõrgemas Kunstikoolis Pallas ja osalenud edukalt erinevatel oksjonitel.
20. Timo Kähara
See on suhteline
2021. Õli lõuendil. 100 × 80
Alghind: 400
Kunstnik: „Einstein oli mees, kes teadis nii mõndagi aja ja ruumi painutamisest. Võta nüüd kinni, kas kuldne nimbus Einsteini pea taga on tema teaduspühakuna kujutamiseks või lihtsalt kujunduselement. Lohk laual sümboliseerib kõige suhtelisust. Labürint aga raskusi ja keerdkäike tõe ning lahendusteni jõudmisel.”
Timo Kähara (s 1981) on õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis meedia- ja reklaamikunsti. Ta on peamiselt tuntud oma hüperrealistlikke portreede poolest, milles alati on sees teatav annus huumorit.
21. Tea Lemberpuu
Vaikiv kooseksisteerimine
2021. Õli lõuendil. 120 × 110
Alghind: 400
Teos kujutab naisi erinevatel ajastutel ja positsioonidel. Kuidas nad suhestuvad, kes aktsepteerib ümbritsevaid tingimusi, kes tunneb end vabalt, kes jätab ütlemata. Kas õhus on intriigi või rivaalitsemist, jääb vaataja tunnetada.
Tea Lemberpuu (s 1980) on õppinud Konrad Mägi Ateljees ning Paul Saare, Alo Aarsalu ja Aapo Puki käe all. Praegu õpib edasi Eesti Kunstiakadeemias.
22. Albert Gulk
Sinine öö kirjus
2021. Marker paberil. 60 × 42,5
Alghind: 400
Senini peamiselt must-valgeid joonistusi teinud Gulk on viimaste aastate jooksul asunud oma teostesse üha enam värvi tooma. Fantaasiaküllus ja sürreaalsus on endised ning nüüd sekundeerib sellele ka tõeline värvide pillerkaar, mis muudab terve kompositsiooni veelgi unenäolisemaks. Uusi nüansse ja misanstseene võib leidma jäädagi!
Albert Gulk (s 1969) on lõpetanud Tartu Ülikooli maaliosakonna. On üks Kursi koolkonna asutajaid ning osaleb näitustel alates 1988. aastast. 2009. aasta Ado Vabbe preemia laureaat. 2019. aastal toimus tal juubelinäitus Tartu Kunstimajas, mille puhul anti ka välja kogumik „Tasku Gulk”.
23. Kaur Mäepalu
Maja ja anatoomikum
2021. Akrüül lõuendil. 140 × 100
Alghind: 455
Puhaste toonidega geomeetrilises stiilis maal, kus linnakeskkonda on saabunud kaks kurge, kes võistlevad üksteisega pesamaterjali pärast. Seeläbi vastanduvad teosel inimtekkeline ja looduslik.
Kaur Mäepalu (s 1992) on õppinud Kõrgemas Kunstikoolis Pallas. Eelmise aasta lõpul toimus tal isikunäitus galeriis Art & Tonic.
24. Külli Trummal
Talv linnas
2022. Õli lõuendil. 70 × 60
Alghind: 500
Kargetes sinistes toonides pea abstraktne maal meenutab sajanditagust modernismiklassikat ning on oma tagasihoidlikus värvi- ja vormilahenduses tõeliselt nauditav. Kompositsiooni ümarad vormid viivad mõtted paratamatult lumele, kuid selle keskel olev punane kuma on kui soojendav kaminatuli.
Külli Trummal (s 1954) on Tartu Ülikooli filoloogiaõpingute kõrvalt õppinud Kaljo Põllu ja Andrus Kasemaa käe all Kunstikabinetis. Aastatel 2004–2012 õppinud Heldur Viirese juhendamisel Konrad Mägi Ateljees. Praeguseks kuulub Konrad Mägi Ateljee Seltsi juhatusse.
25. Maik Kalberg
Greenhouse Pandemic New Wave II
2022. Õli lõuendil. 74 × 100
Alghind: 500
Mitmeti ootamatu, aga äratundmisrõõmu pakkuv maal, millelt leiame ebatavalise (popkultuuri) koosluse rõõmsalt kooseksisteerimas. Kalbergi sarnaste teoste seeria algpunktiks on isale kasvuhoone ehitamine ning sellest tärganud huvi botaanika ja aianduse vastu. Samas paneb pilt mõtlema maailmale, milles praegu elame ja milles ka ellu peame jääma.
Maik Kalberg (s 1987) on õppinud Balti Filmi- ja Meediakoolis ning tema jaoks on maal universaalne keel ja elu vältimatu osa, mille abil oma sisekosmost kaardistada ja ümbritsevat maailma analüüsida.
26. Maris Tuuling
Keskpäev
2020. Õli papile kinnitatud lõuendil. 60 × 50
Alghind: 500
Idülliline vaade keskpäevasele talvepäevale. Hubasust lisavad suitsevad korstnad, mis annavad aimu soojenevatest tubadest. Valge lume ja värviliste majade kontrast ning talvise päevavalguse sumedus loovad meeleolu.
Maris Tuuling (s 1968) õppis 1990ndate alguses Konrad Mägi Ateljees kõigi viie Tartu sõpruskonna liikme käe all ning on praegustele õpilastele aeg-ajalt juhendajaks. Osaleb näitustel alates 1991. aastast.
27. Siiri Jüris
Käelappimine
2022. Akrüül lõuendil. 70 × 50
Alghind: 500
Kuigi Jüris on keha ja kehalisusega tegelenud juba aastaid, on tema maalidesse alles viimasel ajal hakanud siginema intensiivset värvilisust. Samas on inimkontakti ehk puudutuse teema siiski säilinud, kuid on omandanud nüüdseks vahest vaatajasõbralikuma lahenduse. Tegu on eeltööga mängule ja mängimisele keskenduvale seeriale.
Siiri Jüris (s 1992) on lõpetanud Tartu Kunstikooli ning omandanud Tartu Ülikooli maaliosakonnas nii bakalaureuse- kui magistrikraadi. Lisaks lõpetas ta mullu Rootsi Kuningliku Kunstiakadeemia. Eelmisel aastal oli tal isikunäitus Tartu Kunstimuuseumi projektiruumis.
28. Liisi Örd
Peegeldused jõemaastikul
2021. Õli lõuendil. 50 × 60
Alghind: 600
Liisi Ördi kohati abstraktsena mõjuv teos kujutab maalilist jõekääru, kus veelt peegeldub tagasi kogu looduse ilu. Värvid viitavad sügisese looduse küllusele ja kaduvusele. Pastoosne värvikasutus toob sisse nauditava füüsilisuse.
Liisi Örd (s 1984) on omandanud Tartu Ülikooli maaliosakonnast nii bakalaureuse-, kui ka magistrikraadi. Näitustel osaleb alates 2007. aastast ning 2018. aastal toimus tal Tartu Kunstimaja monumentaalgaleriis ühisnäitus koos Martin Urbiga.
29. Edgar Juhkov
Tankla hobu
2022. Õli papile kinnitatud lõuendil. 60 × 80
Alghind: 600
Kummastavalt postapokalüptilise mulje jättev stseen, mis võiks samahästi pärineda ka meie nõukogudeaegsest minevikust. Esiplaani kolmnurkne lõigend tekitab mulje mõranenud ja kahestunud reaalsusest.
Edgar Juhkov (s 1989) on õppinud maali Tartu Ülikooli maaliosakonnas ja Eesti Kunstiakadeemias. Peamiselt tegeleb ta illustreerimisega ning muuhulgas oli ka filmi „O2” ideekavandite autor.
30. Heikki Leis
Vanad head ajad
2021. Tindipliiats. 45 × 86
Alghind: 600
Leisi hüperrealistlik joonistus kujutab kümmet vanemat mees istumas oma mugavustsoonis. Igaühel oma mõtted ja teod. Kust nad tulnud on või kuhu nad on teel? Mida mõtlevad ja tunnevad? Väga täpselt tabatud rivis on midagi fellinilikku. Teos on kaitstud UV-kindla muuseumiklaasiga.
Heikki Leis (s 1973) on lõpetanud Tartu Kunstikooli ning tegutseb alates aastast 2000 vabakutselise kunstnikuna. Ta on peamiselt tuntud oma hüperrealistlike joonistustega, kuid on ka avaldanud kaks autori fotosid koondavat raamatut „Afterlife” (2017) ja „Eesti meister” (2018). 2019. aastal toimus tal suur isikunäitus Tartu Kunstimajas ning teda tunnustati Ado Vabbe preemiaga.
31. Paul Kormašov
Feel
2021. Akrüül lõuendil. 100 × 100
Alghind: 670
Abstraktne kompositsioon erinevate vormide ja rohkete värvidega. Kunstnik kujutab sügaval sisimas olevat tunnet, mis aina tugevneb ja varjutab peagi kõik ümbritseva. 2021. aasta oktoobris ja novembris oli teos eksponeeritud rahvusvahelisel noorte kunstnike grupinäitusel Berliinis Kreuzbergis.
Paul Kormašov (s 1989) on eesti maalikunstnik, kes alates 2015. aastast elab ja töötab Berliinis. Ta lõpetas 2013. aastal Kõrgema Kunstikooli Pallas ja on sellest ajast peale tegutsenud vabakutselise maalijana. Tema maalid on sageli äratuntavalt särava ja õrna värvipaletiga, detaili- ja faktuuririkkad.
32. Epp Margna
Ladvad lindudele
2021. Akrüül lõuendil. 100 × 120
Alghind: 700
Töö seeriast „Lauluga päritud lood” „Lähme lehti lepikule, kuldaluuda kuusikule, vaskivitsa varikule. Murra ossa näiu noori, murra ossa, kakka katski, ära tiiru tipukesta, ega laasi ladvakesta.
Jäta latva käo laulda, tippu tedre ukerta, kägu ei kuugu kivile, lind ei laula lakel maal.”
Epp Margna (s 1965) on vabakutseline kunstnik, kes on lõpetanud Tartu Kunstikooli ja teinud näituseid alates 1994. aastast. Lisaks on ta illustreerinud rohkelt raamatuid.
33. Anu Muiste
Naiivne käsi
2020. Akrüül ja õli lõuendil. 120 × 120
Alghind: 700
Sürrealismi kalduv maal, kus sinisest pluusivarrukast ei tule ootuspäraselt välja inimkäsi, vaid rohetriibulised väädid, mis on enda ligi meelitanud roosakarva linnud ja malbelt hallid loomad.
Anu Muiste (s 1984) on õppinud Tallinna Ülikooli psühholoogia instituudis ning tal on sotsiaalteaduse magistrikraad. Tema uurimisvaldkonda kuuluvad inimese ja ühiskonna vahelised suhted ning psühholoogia. Peamiselt töötab ta maali-, heli- ja videomeediumiga.
34. Anni Mets
Suveniir siniselt planeedilt
2021. Õli ja assamblaaž lõuendil. 119 × 80 × 9
Alghind: 750
Ulmeline stseen tulevikust, kus kosmoseülikonda kandev naisterahvas hoiab suveniirina sõrmede vahel hävituslennuki mudelit. Või on see siiski täiemõõduline lennumasin? Ja mis on saanud sinisest planeedist? Teos oli väljas ka viimasel Tartu kunsti aastanäitusel.
Anni Mets (s 1992) õpib Kõrgema Kunstikooli Pallas maaliosakonnas. Teostas muuhulgas ka maalid Tommy Cashi Kumus toimunud ühisnäitusele Rick Owensiga.
35. Heleliis Hõim
Luumen
2021. Õli lõuendil. 120 × 140
Alghind: 750
Hõimu maalides on alati sees mingi füüsiliselt tunnetatav energia. Ju siis on kunstniku enda käsi selle pintslitõmmetega sinna pannud. Ka praeguse teose puhul on täiesti kindel, et pimeda toa seinal rippudes hakkavad sellesse kätketud luumenid helendama.
Heleliis Hõim (s 1987) on lõpetanud Walesi Cardiffi Kunsti- ja Disainikooli ning õpib Eesti Kunstiakadeemias. Töötab peamiselt õlimaali-, skulptuuri- ja installatsioonitehnikas.
36. Meiu Münt
Tüdruk aknal
2020. Õli lõuendil. 70 × 30
Alghind: 750
Kuigi teos on äärmiselt värviküllane, on see siiski täis igatsust ja nostalgiat. Esmapilgul ehk ei märkagi väikest tüdrukut, kikivarvul aknal, midagi oodates välja vaatamas…
Meiu Münt (s 1972) on lõpetanud Tartu Ülikooli maaliosakonna. Ta osaleb näitustel alates 1997. aastast. 2014. aastal omistati talle Ado Vabbe preemia. Tal on toimunud Tartu Kunstimajas isikunäitused aastatel 2011, 2014 ja 2019 ning 2020 ilmus tema loomingut kokkuvõttev raamat „Must ja punane”.
37. Eike Eplik
Suur mamma
2021. Osaliselt glasuuritud keraamika. 59 × 40 × 38
Alghind: 800
Suur mamma saab olema absoluutselt iga ruumi kõige pilkupüüdvam ja kõneainet pakkuvam objekt. Pole täpselt aru saada, kas ta on siia saabunud mõnelt teiselt planeedilt või on arenenud apokalüptilise katastroofi järel, kuid teatud hetkedel liigutab ta vaevumärgatavalt oma jalgu ning maigutab suud. Teos oli osa Epliku mullusest isikunäitusest Tartu Kunstimuuseumis.
Eike Eplik (s 1982) on õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis ja Eesti Kunstiakadeemias skulptuuri. Ta on üks ajavahemikul 2021–2023 kunstnikupalka saavaid autoreid. Eelmisel aastal ilmus tema senist loomingut tutvustav trükis ning toimus isikunäitus Tartu Kunstimuuseumis, mille eest oli teos looja kategoorias nomineeritud Tartu kultuurikandja tiitlile.
38. Kadri Toom
Nägemisviise perifeeriast. Väimela järve peegeldus
2022. Tsüanotüüpia, monotüüpia ja siiditrükk paberil. Paberi ⌀ 68
Alghind: 800
Oma värvilises graafikas kombineerib Toom väga erinevaid graafikatehnikaid. Tema trükitud lehed on alati äärmiselt intensiivsetes värvides ning sageli pole need nelinurkse kujuga. Pealkiri ei maini, kas antud juhul peegeldab Väimela Mäejärv või Alajärv. Teos oli väljas kunstniku TYPAs toimunud näitusel. Kannab trükinumbrit 1/1.
Kadri Toom (s 1984) on lõpetanud Tartu Kõrgema Kunstikooli maalingute osakonna ning Eesti Kunstiakadeemia graafika magistrantuuri. 2008. aastast on ta õpetanud erinevaid kursuseid Tartu Kõrgemas Kunstikoolis. Hiljuti nimetas Eesti Vabagraafikute Ühendus Toomi 2021. aasta graafikuks.
39. Margus Kontus
Kohtumine kvantvahuga
2021. Akrüül lõuendil. 150 × 150
Alghind: 888
Maal kujutab inimese kohtumist nähtamatuga. Praeguseni on kvantvahu otsingud läbi kukkunud, eelkõige otsitava maailma väiksuse tõttu, aga kunstnik on selle loonud ja asetanud inimesega vastamisi.
Margus Kontus (s 1987) on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia kaasaegse kunsti õppekava (MA 2020). Tema loomingut iseloomustab magnetismi mõtestamine läbi kunsti. Kontuse teosed on justkui pisikesed meditatsioonid, mis otsivad seoseid nähtava ja nähtamatu maailma vahel. Aastast 2020 kuulub ta kunstirühmitusse DARKovSKY.
40. Al Paldrok
Kolm lõvi
2015. Eksperimentaalne offset litograafia alumiiniumkomposiidil.
63 × 90
Alghind: 900
Eesti vapilt tuttavateks kolmeks lõviks on seekord kehastunud Al Paldrok, Peeter Allik ja Meeland Sepp. Idee performatiivseks lavastuseks pärineb Allikult, kes Imatra mahajäetud vaimuhaiglas Non Grata totaalses performatiivses keskkonnas „ASYLUM” lõikas patsientide all aastaid olnud poroloonmadratsitest välja Eesti vapi. Fotot katavad skeemid Eesti ajaloo murrangulistest sündmustest ajaloo algusest kuni tänapäevani.
Al Paldrok (s 1969), kes kunstnikuna on tuntud ka nime Anonymous Boh all, on õppinud Eesti Kunstiakadeemias skulptuuri. Koos Reiu Tüüriga asutas ta 1998. aastal Pärnus Academia Non Grata. Ta on korraldanud linnas ka palju teisi kunstiprojekte ning on üks rahvusvahelise rühmituse Non Grata eestvedajaid.
41. Stanislav Antipov
Promenaad. 2020
2020. Õli orgaliidil. 95 × 153
Alghind: 950
Tegemist on ühtpidi väga ajatu ja teisalt läbi sinise maski väga selgelt määratletava teosega. Kajakas ja (Soomest?) saabuv laev toovad meelde Elkeni kuulsa maali. Kujutatud noortel inimestel on tulevik alles ees ja see on kahtlemata avatum kui aastakümneid tagasi. Kuigi päike loojub, loovad selle toonitud taevas ja veteväli sooja ja suvise tunde.
Stanislav Antipov (s 1976) on Udmurdimaal sündinud kunstnik, kes on hariduse omandanud nii sünnimaal kui Tallinnas. Näitustel on ta osalenud alates 1996. aastast ning ta maalid on realistlikud ja peamiselt soojades toonides.
42. Regina-Mareta Soonsein
Zenzu
2021. Linoolõige ja õlimaal lõuendil. 180 × 50
Alghind: 980
„Zenzu” on sensuaalne jutustus läbi voogavate kujundite. Iga vaataja võib selles leida oma loo ja oma voogavuse. Kunstnik on keskendunud joonele ning sini-punane muster loob kohati optilisi illusioone. Kuigi teos on näiliselt abstraktne, on selles siiski sees mingi selgelt tajutav kehalisus.
Regina-Mareta Soonsein (s 1991) on õppinud Tartu Kunstikoolis ja Tartu Kõrgemas Kunstikoolis. Hoolimata lühikesest kunstnikuteest on tema joonel põhinevad toonitud linoollõiked äärmiselt äratuntava käekirjaga ning see on viinud ka eduka osalemiseni erinevatel oksjonitel. Ta on muuhulgas saanud Eesti Vabagraafikute Ühenduse aasta uue tulija tiitli.
43. Maryliis Teinfeldt-Grins
Soovmaastik
2021. Tikand. 171 × 121
Alghind: 1000
Tikitud maastik viib rännakule läbi soovide ja unelmate, läbi roosade ja siniste unistuste. Kunstnik on teost luues lähtunud prantsuse ajaloolase ja filosoofi Michel de Certeau ruumiliste lugude ideest, milles kohtuvad omavahel maastik ja loojutustus. Teos on olnud väljas autori hiljutistel isikunäitustel.
Maryliis Teinfeldt-Grins (s 1993) on õppinud Kõrgemas Kunstikoolis Pallas, Läti Kunstiakadeemias ning hetkel Eesti Kunstiakadeemias. Ta keskendub oma loomingus maastiku lugemise oskusele ja Kadrina murdele, viljeledes peamiselt tikandit, gobelääni ning kirjutades murdekeelset luulet.
44. Enn Tegova
Tartu
2017. Akrüül lõuendil. 89 × 116
Alghind: 1000
Tegemist on kollaažiga Tartu tuntuimatest hoonetest. Rohekassinistes toonides maalile lisab täiesti kummastava hingamise esiplaani Jaani kiriku tornikiivri peegeldav plekk. Kui see maal kuhugi kaugemale viia, on Tartu ja Emajõe hingus alati sinuga!
Enn Tegova (s 1946) on osalenud kunstnikerühmituste Visarid ja Para 89 tegevuses. Ta on õppinud lisaks Tartu Ülikooli Kunstikabinetile ka Tartu Kunstikoolis ja Tartu Kõrgemas Kunstikoolis. Tegova oli aastatel 1978–2004 Tartu Lastekunstikooli direktor.
45. Kiwa
Mind vaatas ühe lille silm
2017. Akrüül lõuendil. 120 × 100
Alghind: 1000
Juhan Liivi psühhedeelse luulereaga pealkirjastatud maal põhineb autori uuringutel, kuidas tekivad ajus erilised meeleseisundid, nagu unenäod, hallutsinatsioonid, ühtsusekogemused, kummitused jne. Kuna masinad imiteerivad inimesi, tekib küsimus, kuidas nemad näevad kummitusi ja kalduvad kõrvale etteantud normaalsusest. Siin tulebki mängu glitch. Tegu on teadaolevalt ainukese Kiwa lillemaaliga.
Kiwa (s 1975) on õppinud Tartu Kunstikoolis ja Eesti Kunstiakadeemias skulptuuri. Ta on interdistsiplinaarne kunstnik ja helilooja, kelle looming on alati käinud erinevatel äärealadel. Alates 2014. a kureerib ta kirjastusplatvormi ;paranoia. Aastatel 2017–2019 oli ta üks riikliku kunstnikupalga saajaid ning tänavu nimetati Tartu 2021. aasta kultuurikandjaks aasta looja kategoorias.
46. Imat Suumann
Luunja katlamaja
2022. Õli lõuendil. 70 × 100
Alghind: 1000
Alati kui räägitakse kohast Mitte-Tartu, on selle peamiseks tunnuseks Luunja katlamaja ja sellest toidetud kasvuhoonete igavikuline kuma. Sinna ongi maandunud see emalaev, milles saabunud tulnukad kõigi tartlaste siseilma mõjutavad. Või on siis tegu tavapärase suumanliku mittekohana, mis lihtsalt on.
Imat Suumann (s 1964) on õppinud Tartu Ülikooli maaliosakonnas. Suurem osa tema enam kui kolmekümnest isikunäitusest on toimunud Eestis ning peamiselt Tartus. Neist olulisimaks võib pidada 2014. aasta juubelinäitust Tartu Kunstimajas, mille eest pärjati ta ka Tartu
Kultuurikandja aunimetusega teose looja kategoorias. Teiste tunnustuste hulgas on talle määratud Ado Vabbe preemia.
47. Alar Tuul
Spläsh1
2021. Õli lõuendil. 100 × 100
Alghind: 1175
Nii pealkirjalt kui motiivilt meenutab Tuule töö David Hockney ikoonilist maali „The Splash”, kuid antud juhul on tegevus toodud California basseini äärest kodusele Läänemerele. Ruhnu vahet sõitva Runö pardale tõstetud stseen on aga samavõrd kummastav, kuna vaatajale jääb eelnenud sündmus teadmatuks. Kas suvepäev on ikka veel pilvitu või on toimunud midagi traagilist?
Alar Tuul (s 1982) on lõpetanud Tartu Kõrgema Kunstikooli ning oli viimane Tartu Ülikooli maaliosakonna magistriõppe lõpetaja. Hiljuti on tema loomingusse tehnoloogia kõrvale ilmunud popilikud elemendid. 2020. aastal ilmus tema loomingut kokku võttev raamat ning mullu toimus tal Tartu Kunstimajas ühisnäitus koos Mirjam Hinniga.
48. Maria Sidljarevitš
Busy Living
2022. Akrüül ja segatehnika lõuendil. 80 × 120
Alghind: 1200
Kunstniku sõnutsi on maal inspireeritud elu hoovustest, selle igavesest ringkäigust, tõusust ja mõõnast. Maaliruum on tihedalt täidetud, tühjusele kohta ei ole. Näeme värvikirevat seltskonda roosaka päikese alla tegutsemas. Kõikjal on silmad ja miski ei jää märkamatuks.
Maria Sidljarevitš (s 1982) on saanud Eesti Kunstiakadeemiast maalimises nii bakalaureuse- kui magistrikraadi. Aastatel 2015–2018 oli ta Eesti Maalikunstnike Liidu juhatuse esinaine. Tema teosed on värvi- ja fantaasiaküllaselt mängulised.
49. Mirjam Hinn
Anonüümne mateeria VII
2021. Akrüül lõuendil. 150 × 130
Alghind: 1200
Hinn on aastate jooksul viinud oma abstraktsionismi täieliku perfektsuseni. Antud juhul on ta asendanud oma tavapärase värviüleminekuga tausta poolläbipaistva tekstiiliga, mistõttu on teos pigem assamblaaž kui maal. Kuid tema pintslitõmbe tunnetus on niivõrd täiuslik, et tühjad pinnad panevad meid seda veelgi enam nautima.
Mirjam Hinn (s 1990) on lõpetanud Tartu Kõrgema Kunstikooli (BA) ja Tartu Ülikooli maaliosakonna (MA). Oma loomingus on ta liikunud figuraalkompositsioonidelt üha abstraktsemate teoste suunas. 2019. aastal sai ta AkzoNobeli kunstipreemia. Samal aastal toimus tal isikunäitus Tartu Kunstimuuseumis ja mullu koos Alar Tuulega Tartu Kunstimaja suures saalis.
50. Helle Vahersalu
Nurgeline seisund
1992. Õli lõuendil. 100 × 120
Alghind: 1500
Vahersalu on üks Eesti järjekindlamaid abstraktsioniste, kellel enamasti küll on maalidesse sisse hiilinud üksikuid reaalse maailma elemente. Ka antud teosel näib olevat aimatav ruumi olemasolu, kuid kompositsioon on siiski vaadeldav täieliku abstraktsioonina. Tegu on tema senini vanima Tartu Kunstioksjonil osalenud teosega.
Helle-Reet Vahersalu-Paris (s 1939) sai hariduse Tartu Kunstikoolis ja Eesti Riiklikus Kunstiinstituudis. Peale lõpetamist tuli ta tagasi Tartusse ning õpetas maali ja kompositsiooni erinevates kunstiõppeasutustes. Vahersalul on olnud üle veerandsaja isikunäituse. 2019. aastal ilmus kunstniku loomingut kokkuvõttev raamat „Helle Vahersalu. Lumi, rooste, värv”.